Mercedes-Benz GLC Coupé

sportcoupé ontmoet ‘G’

De Concept GLC Coupé trok bij zijn wereldpremière in Shanghai in 2015 sterk de aandacht door zijn dynamisch-expressieve design. Het design combineerde de typerende stilistische kenmerken van een Coupé met de designtaal van de huidige SUV-modellen. Slechts een jaar later wordt deze belofte ingelost. De nieuwe GLC Coupé vertaalt de designtaal van de showcar nagenoeg ongewijzigd naar het productiemodel.

Het standaard sportonderstel en de directere sportparameterstuurbekrachtiging, DYNAMIC SELECT en 4MATIC permanente vierwielaandrijving met de 9G-TRONIC negentraps automatische transmissie combineren rijcomfort met sportieve prestaties. Twee onderstelvarianten met continu verstelbare demping zijn optioneel leverbaar: de nieuwe DYNAMIC BODY CONTROL met stalen veren en het reeds bekende meerkamer-luchtveringssysteem AIR BODY CONTROL.

De combinatie van een multifunctionele SUV en de aantrekkingskracht van een Coupé verenigt emotie en intelligentie. Met een lengte van 4,73 meter, een hoogte van 1,60 meter en een wielbasis van 2,87 meter is de GLC Coupé een sportieve en tegelijk compacte verschijning. Daarmee is de Coupé bijna 8 centimeter langer en zo’n 4 centimeter lager dan de GLC, die op hetzelfde platform is gestoeld. De GLC Coupé dankt zijn karakter aan de coupéachtige aflopende daklijn. De A-stijlen zijn minder steil geposteerd, gevolgd door een lagere daklijn die overloopt in de elegant gevormde, krachtige coupé-achterzijde.

De achterruit heeft geen ruitenwisser, omdat de luchtstroom en de spoilerrand ervoor zorgen dat het spatwater niet op de achterruit terecht kan komen.

LDR
Tags: